Har din virksomhed nogensinde gjort brug af en kundetilfredshedsundersøgelse? Det kan godt betale sig at hyre et professionelt firma til finde frem til hvor tilfredse dine kunder egentlig er. Måske er der i virkeligheden langt mellem dit og dine kunders syn, på den service I yder i din virksomhed.
Hvorfor vælge en kundetilfredshedsundersøgelse?
Hvis du driver forretning, så ved du sikkert allerede en del om kunderservice og salg. Det er utroligt vigtigt at kunne give den rigtige service hvis du vil opnår salg. Netop derfor er en kundeserviceundersøgelse værd at investere i. Som virksomhed kan i måske være af det indtryk at I gør et rigtig godt job i det i laver, men måske ser jeres kunder anderledes på det. Faktisk er det sådan at hele 80% af virksomheder tror at de leverer en fremragende service, mens kun 8% af kunderne er enige! Det er ganske tankevækkende.
De fleste af os ved sikkert godt at det er sundt at lade andre se på tingene. Vi er nemlig ikke altid selv i stand til at se objektivt på det, når det drejer sig om vores eget. Det kan så absolut godt betale sig at få sat tingene i perspektiv nogle gange. Specielt hvis man gerne vil forbedre sig. Og vil vi ikke gerne hele tiden det som virksomhedsdrivende? Derfor kan det være en rigtig god investering for din forretning at hyre et firma til at foretage en kundetilfredshedsundersøgelse.
Resultater du kan bruge til noget
Når et eksternt firma foretager en tilfredshedsundersøgelse, så kan det gøres på forskellige måder. Det kan være opfølengende spørgsmål oven på et telefon kald med din virksomhed. Det kan også være en korrespondence med kunder efter besøg på din hjemmeside, eller et kort interview af kunden efter besøg i din butik. Der er mange måder at gøre det på, og præcis hvilken der gavner din forretning mest, kan et professionelt firma hjælpe med. De giver jer resultater som I kan måle på og sammenligne med måned for måned eller år for år.
De måler selvfølgelig også på de svar de får ind, så de kan give jer så præcise svar som muligt. Det kan være de sender mystery shoppere ud til din forretning, for at undersøge service niveauet. Det kan også være de spørger kunden ind til oplevelsen af både køb, service, atmosfære og det overordnede indtryk. Som virksomhed får I resultaterne, således at I har mulighed for straks at ændre på det der ikke fungerer, og træne ekstra i det der gør. En kundetilfredshedsundersøgelse bliver udarbejdet for og i samarbejde med virksomheden.